Innolla järjestövuoteen 2013

Espoon Kokoomusnuoret ry valitsi hallituksen vuodelle 2013 sääntömääräisessä syyskokouksessaan Espoon Valtuustotalolla 30. lokakuuta 2012.

Puheenjohtajaksi toimikaudelle valittiin Ossi Galkin. Lisäksi hallituksessa vaikuttavat Anna Brchisky, Eero Haapalehto, Toni Kokkonen, Mikko Laakso, Micke Lindholm, Juhani Savonen, Kasper Sukselainen, Kristian Teromaa sekä Paula Tuuppa. Hallituksen jäsenet ovat 16-25-vuotiaita espoolaisia, joista osa on ollut toiminnassa mukana jo useamman vuoden ajan, osa liittynyt järjestöön vasta edellisellä toimikaudella. Hallitukseen on näin saatu sekä yhdistystoiminnan kiemurat jo tuntevia vanhoja aktiiveja sekä innokkaita uusia perinteen jatkajia.

Espoon aluejärjestössä uusien jäsenten on aina ollut helppo lähteä toimintaan mukaan. Uusien jäsenten iltoja, joiden ohjelmaan usein sisältyy ajankohtainen poliittinen alustus, elokuva sekä vapaata keskustelua ja tutustumista, on tavattu pitää kahdesti vuodessa, sekä keväällä että syksyllä. Tutustumisiltojen välillä on järjestetty seminaareja, pubi-iltoja sekä vierailuja yrityksiin tai esimerkiksi Eduskuntaan.

Vuonna 2012 aluejärjestön toiminta painottui vahvasti intensiiviseen vaalikampanjointiin. Alkuvuodesta teimme töitä Saulin riveissä, ja syksyllä moni jäsenemme pääsi tekemään omannäköistään kampanjaa tärkeäksi kokemistaan asioista kunnallisvaaleissa tai tukemaan kaverin kampanjaa vaalitiimissä. Kunnallisvaalit olivat järjestöllisesti suurmenestys: jäsenistämme kolme valittiin kaupunginvaltuutetuksi.

Vuonna 2013 levähdämme vaalitohinasta ja keskitymme järjestöön, toiminnan kehittämiseen ja syventämiseen. Tulossa on runsaasti koulutustapahtumia, yhdessä liiton, piirin tai Vantaan aluejärjestön kanssa pidettäviä seminaareja, asiantuntijaluentoja sekä luonnollisesti myös vapaamuotoisempaa yhdessäoloa.

Iso panostus tehdään myös 12. maaliskuuta toteutettavaan Vaikuttamo-tapahtumaan, jota on työstetty yhdessä Espoon kaupungin, nuorisovaltuuston, sekä muiden poliittisten nuorisojärjestöjen kanssa. Alun perin nuorisovaltuuston ja silloisen Espoon Kokoomusnuorten varapuheenjohtajan Micke Lindholmin aloitteesta lähtenyt vaatimus politiikan opetuksen lisäämisestä kouluissa on johtanut suurtapahtumaan, jossa jokainen Espoon yhdeksäsluokkalainen pääsee päivän aikana tutustumaan nuorisojärjestöjen toimintaan, lähidemokratian merkitykseen sekä omiin vaikutusmahdollisuuksiinsa.

Tapahtuma limittyy myös erinomaisesti Espoon aluejärjestön ja Uudenmaan piirin KNL:n liittokokouksessa Oulussa 2012 läpiviemään aloitteeseen ”Kokoomusnuoret kouluihin”, joka edellyttää tukitoimia liittotasolla vastaavien tilaisuuksien lisäämiseksi valtakunnallisesti.

Mieltä askarruttavissa asioissa voi olla yhteydessä puheenjohtajaan, hallituksen jäseniin, tai järjestösihteerin. Kaikki palautteet ja ehdotukset ovat lämpimästi tervetulleita.

Energiaa ja aktiivisuutta järjestövuoteen 2013 – nähdään pian!

Taina Kurki
järjestösihteeri